UP FAMNIT bo gostil dijake 3. letnika Gimnazije Koper na Matematičnem dnevu. Raziskovalci in visokošolski učitelji bodo dijakom pripravili matematična predavanja in delavnice, na katerih bodo predstavili zanimive matematične probleme, izsledke raziskav in uporabo matematike v vsakdanjem življenju. Dijaki bodo na ta način spoznali pomen in koristnost raziskav in inovacij ter dobili vpogled v njihov konkretni vpliv na vsakdanje življenje.
Učenci bodo v skupinah iskali odgovore in praktične rešitve na vnaprej zastavljeno vprašanje (npr. »50 % manj zavržene hrane do leta 2030 – kako?« ali »E-skiro – kako ga regulirati?«). Učenci bodo krepili mehke veščine javnega predstavljanja svojih idej. Med hackathonom bodo sodelujoči raziskovalci na voljo za pomoč pri pravnih okvirih.
Debatno tekmovanje srednješolcev: simulacija postopka pred organom EU, pri čemer tekmovalci zastopajo določeno državo ali predstavnike civilne družbe. Tema: vloga institucij EU in civilne družbe ter drugih deležnikov pri lažnih novicah.
Kaj sploh pomeni kritično misliti? Koliko prostora za kritično mišljenje je znotraj šolskega prostora? Ali šole res spodbujajo kritično mišljenje? Na delavnici se bomo najprej seznanili s konceptom kritičnega mišljenja in pogledali njegove ključne prvine. Nato se bomo osredotočili na kritično mišljenje kot družbeno reflektivno in samoreflektivno prakso ter preučili njegovo prisotnost znotraj slovenskega šolskega sistema. Preko prepoznanih primerov dobre…
Delavnice so namenjene ozaveščanju o energetskih tehnologijah za proizvodnjo čistejše energije. Pri praktičnih vajah bodo dijaki raziskovali delovanje naprednih tehnologij, usvojili uporabne spretnosti ter spoznali, kako lahko vsak posameznik prispeva k učinkovitejši rabi energije. Udeleženci: Šolski center Velenje in Šolski center Krško-Sevnica.
Srednja šola za oblikovanje Maribor, Srednja šola za storitvene dejavnosti in logistiko Šolskega centra Celje, Gimnazija Ruše. Kreativne delavnice za dijake Srednje šole za oblikovanje Maribor, Srednje šole za storitvene dejavnosti in logistiko Šolskega centra Celje ter Gimnazije Ruše. Na ustvarjalnih delavnicah bodo dijaki spoznali, kako lahko reciklirajo polimerne in naravne odpadne materiale, kot so plastika in tekstilije, ter kako…
Namen obiska in pogovora z učitelji na šoli je predstaviti rezultate delavnice in dosežke dijakov. Ali so bili sposobni identificirati stališča, žanre in vzorce medijske prezentacije ter v vsebinah zaznati propagando, cenzuro in pristranskost? Kaj je potrebno storiti v skupini mladih med 12. in 15. letom za dvig njihove medijske pismenosti in kako jim pomagati, da prepoznajo lažne novice in…
Cikel poljudnih predavanj, ki bodo namenjena predvsem dijakom primorskih gimnazij, vendar bodo odprta tudi za splošno javnost. Raziskovalci in visokošolski učitelji bodo na razumljiv način predstavili starodavne in sodobne matematične koncepte ter njihovo uporabnost v različnih vejah znanosti, naravoslovja in družboslovja.
Uvod v pravno ureditev v Sloveniji in EU (pravna pismenost dijakov); praktične naloge, ki se začnejo z merjenjem statističnih podatkov v razredu (npr. izračun povprečnega ogljičnega odtisa); oblikovanje praktičnih predlogov za izboljšanje varstva lokalnega okolja znotraj predstavljenih pravnih okvirov.
Učenci OŠ Angela Besednjaka Maribor bodo zbirali in sortirali plastiko ter jo prinesli na Fakulteto za strojništvo. Tam jo bomo tehtali, dodali katalizator (zeolit), nato zaprli v komoro in izvedli pirolizo. Pirolizno olje bomo zbrali v ločenih posodah, ki jih bodo učenci odnesli nazaj v šolo, kjer bodo lahko opazovali lastnosti olja (temperaturo strjevanja). Med postopkom bomo merili temperaturo v…

