Termin dogodka bo določen po dogovoru. Magistrski študent turizma na Fakulteti za turistične študije – Turistici (UP) bo učencem predstavil svojo raziskovalno izkušnjo, ki jo je pridobil med obiskom na Deakin Univerzi v Avstraliji pod mentorstvom profesorice dr. Kaje Antlej, ki jo je omogočil ASEF. V sklopu predstavitve bo delil vpoglede v proces načrtovanja in izvedbe raziskave, ki je združila…
Udeleženci spoznajo metode kritičnega mišljenja (s področja medijske ekologije) za razumevanje strategij produkcije lažnih novic. Naučijo se krmariti med obilico informacij v medijskem okolju in ozaveščajo svoje lastno medijsko sebstvo. Udeleženci spoznajo: 1) razliko med informacijo, napačno informacijo in dezinformacijo; 2) učinke lažnih informacij in zakaj nihče ni imun na dezinformacije; 3) nekaj praktičnih veščin in informacij, kako lažne novice…
Med obiskom bomo predstavili delavnico in povabili dijake k prijavi nanjo. Skozi praktične naloge jim bomo predstavili kritično analizo medijskih vsebin ter se pogovorili o njihovem poznavanju medijev in odnosu do družabnih omrežij. Preverili bomo tudi njihovo spretnost pri ustvarjanju medijskih vsebin na mobilnih napravah. Na podlagi teh informacij bomo prilagodili vsebino in načine dela na delavnici ter se posvetovali…
Termin dogodka bo določen naknadno po dogovoru. Cilj delavnice je udeležencem ponuditi veščine za kritično analizo medijskih vsebin. Udeleženci, stari med 12 in 15 let, se bodo naučili prepoznavati stališča, žanre in vzorce medijske predstavitve, pa tudi propagando, cenzuro in pristranskost v medijskih vsebinah. Predvidevamo, da ta starostna skupina morda nima dovolj medijske pismenosti, vendar so bolj vešči uporabe mobilnih…
Točen termin dogodka bo določen naknadno po dogovoru. Na delavnici bomo udeležencem predstavili konceptualno razumevanje medijskih vsebin, predvsem novic, s pomočjo modela Kellnerja in Sharea (2019). Cilj je, da udeleženci prepoznajo stališča, žanre in vzorce medijske prezentacije ter zaznajo propagando, cenzuro in pristranskost v novicah. Glede na predvidevanja o skupini starejših državljanov, ki morda niso dovolj vešči uporabe sodobnih digitalnih…
Kaj sploh pomeni kritično misliti? Koliko prostora za kritično mišljenje je znotraj šolskega prostora? Ali šole res spodbujajo kritično mišljenje? Na delavnici se bomo najprej seznanili s konceptom kritičnega mišljenja in pogledali njegove ključne prvine. Nato se bomo osredotočili na kritično mišljenje kot družbeno reflektivno in samoreflektivno prakso ter preučili njegovo prisotnost znotraj slovenskega šolskega sistema. Preko prepoznanih primerov dobre…
Cikel šestih poljudnih predavanj z naslovom “Izleti v matematično vesolje”. Predavanja bodo namenjena predvsem dijakom primorskih gimnazij, vendar bodo odprta tudi za splošno javnost. Raziskovalci in visokošolski učitelji bodo na razumljiv način predstavili starodavne in sodobne matematične koncepte ter njihovo uporabnost v različnih vejah znanosti, naravoslovja in družboslovja. To Infinity and Beyond (20. 11. 2024) Skrivnosti Jurija Vege: Univerzalni um,…
Termin dogodka bo določen naknadno po dogovoru. Uvod v pravno ureditev v Sloveniji in EU (pravna pismenost dijakov); praktične naloge, ki se začnejo z merjenjem statističnih podatkov v razredu (npr. izračun povprečnega ogljičnega odtisa); oblikovanje praktičnih predlogov za izboljšanje varstva lokalnega okolja znotraj predstavljenih pravnih okvirov.
Delavnica temelji na poglobljenem razumevanju ključnih vidikov oblikovanja izdelkov, vključno z razvojem kreativnega razmišljanja, koncipiranjem, uporabniško usmerjenim oblikovanjem ter funkcionalnostjo izdelkov. Udeleženci bodo pridobili praktične veščine za oblikovanje inženirskih izdelkov, ki združujejo estetiko in uporabnost. Z združevanjem teorije in praktičnih vaj bodo dobili celovit vpogled v proces oblikovanja izdelkov ter se naučili uskladiti funkcionalnost z estetiko. Namenjena je dijakom TŠC…
Učenci OŠ Angela Besednjaka Maribor bodo zbirali in sortirali plastiko ter jo prinesli na Fakulteto za strojništvo. Tam jo bomo tehtali, dodali katalizator (zeolit), nato zaprli v komoro in izvedli pirolizo. Pirolizno olje bomo zbrali v ločenih posodah, ki jih bodo učenci odnesli nazaj v šolo, kjer bodo lahko opazovali lastnosti (temperaturo strjevanja). Med postopkom bomo merili temperaturo v komori…